Week 11: Adelaide City - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisanne - WaarBenJij.nu Week 11: Adelaide City - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisanne - WaarBenJij.nu

Week 11: Adelaide City

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 Mei 2014 | Australië, Adelaide

Ciao Lieve lezer,
(Italiaans voor ‘ hallo’)

Maandag 19 mei 2014, Adelaide City
Ik stapte redelijk op tijd uit bed om Luise, die ik leerde kennen op de Kangaroo Island tour, gedag te zeggen. Nadat we ontbeten hadden en zij was vertrokken ging ik naar de buren; Peter Pan. Dat is één van de travelagents voor backpackers. Daar bleek eigenlijk dat de enige optie voor het bezoeken van de Flinders Ranges, die ik heeeel graag wilde zien, een bus tour zou zijn. Maar die zou pas aanstaande zondag vertrekken. Een hele week in Adelaide, dat valt even tegen. Na deze informatie ben ik de stad in gedoken om wat boodschapjes te doen. Ik ben langs telefoonwinkels gelopen om te overwegen een Australisch telefoontje aan te schaffen. Rond lunchtijd ben ik terug gelopen maar raakte toch een beetje verdwaald. Toen ik weer terug kwam in m’n hostel leek het wel of mijn kamergenoot nog steeds sliep. Dat is toch een beetje een nadeel aan slapen in een slaapzaal. In de keuken was iedereen Game Of Thrones aan het kijken, dat had ik lang niet gezien, en ik plofte graag neer op de bank. In de middag nog even met thuis geskyped, fijn om mams weer even te zien en te horen.

Dinsdag 20 mei 2014, Adelaide City
Vandaag had ik m’n wekker gezet om voor de check out time mijn verblijf te verlengen. Ik was toen toch wakker dus besloot maar te ontbijten. Na het ontbijt kon ik gezellig kletsen met Sheetal, een goede vriendin van mij, die in Suriname woont. Ik heb getwijfeld wat ik zou doen, of dat ik een tour zou boeken naar the outback of een rideshare zou doen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en gekozen voor een tour, gewoon voor de veiligheid. Niet veel later zat ik bij PeterPans om de tour te boeken. Nadat alles geregeld was gaven ze me de tip naar Glenelg, het strand, te gaan. Door de stad, de drukke stad, met een grappig stoplicht fenomeen. Stel je voor, veel mensen, heel veel mensen, allemaal te voet en wachtende bij het stoplicht. Zodra het op groen springt begint iedereen kris kras door elkaar te lopen. Ik vond het een heel grappig gezicht. Met een overvolle tram ging ik naar het strand. Het leek de tram naar Scheveningen wel! In Glenelg aangekomen natuurlijk even langs het strand gelopen. Een mooi strand met veel aangespoelde grote schelpen. Glenelg is verder een leuk plaatsje met vlak aan de haven een oud koloniaal gebouw; zandsteen kleurige stenen en het zag er zo Brits uit als het maar zijn kon. Op de terug weg even boodschappen gedaan. De dag was alweer om

Woensdag 21 mei 2014, Adelaide City
Vanmorgen werd ik redelijk op tijd wakker omdat Caroline, mijn Schotse kamergenoot, door de kamer aan het heen sjeezen was; ze had haar bus gemist. Ik was nu toch al wakker en besloot dan maar iets nuttigs te gaan doen. Ik maakte die ochtend ook kennis met een nieuwe kamergenoot; Katrin. We besloten samen te gaan ontbijten en ze vroeg of ik mee naar de stad wilde. We liepen eerst naar de mall, daarna naar de Arcade en daarna zijn we een rondje om de stad gelopen. Vandaag was het super weer; de bladeren vielen van de bomen en de mussen vielen van het dak, gekke combinatie, maar alles kan in Oz. Ik wilde nu erg graag naar het strand in plaats van rond wandelen in een overhitte stad, dat ik voorstelde naar het strand te gaan. We liepen teug naar ons hostel, hebben onze spullen gepakt en de tram gepakt naar Glenelg. Het zand op dit strand maakt een gek geluid onder m’n voeten als ik er overheen loop. Op het strand hebben we wat gekletst en muziek geluisterd. Rond drie uur, na even gelopen te hebben over het strand, besloten we even door het stadje zelf te lopen. Uiteindelijk hebben we boodschappen gedaan en de tram terug naar het hostel genomen. Toen we terug kwamen in het hostel raakten we aan de praat met een groepje Italianen. Met z’n allen eten gekookt en gedineerd. Wat is zo’n hostel toch onwijs gezellig!!

Donderdag 22 mei 2014, Adelaide City
Vandaag probeerde ik wat uit te slapen dat opzich redelijk lukte. Katrin ging s’ochtends naar het musuem en ik besloot m’n backpack even op te ruimen. Opzich lukte het aardig, maar toen ik het een en ander zocht om te regelen was het al snel weer een rotzooi. Beneden raakte ik aan de praat met Bart, ook een Nederlander, en Jan, uit Duitsland. Zij nodigde ons uit om vanavond mee uit te gaan. Na een wasje te hebben gedaan huurde Katrin en ik een gratis fiets. Eerst reden we een stukje door de stad en daarna door een park waarna we uitkwamen bij een enorm grote begraafplaats. En met groot, bedoel ik ook echt groot, ik schatte zo’n 7 voetbalvelden. Best interessant eigenlijk een begraafplaats, vertelt veel over de cultuur. We fietsten verder door een volgend park met veel vogels die op papegaaien leken. De middag vloog voorbij en al snel werd het tijd om de gehuurde fietsen weer terug te brengen. Onderweg stopte we even bij de Central Market om even boodschappen te doen. Na het eten gingen we met z’n vijven naar het YHA hostel om daar een spelletje te spelen. Ook dronk ik voor het eerst Goon. Goon is een bijnaam in Australië voor wijn uit een doos. Het is echt het verschrikkelijkste wat ik ooit gedronken heb! Eens en nooit meer! En toen sloeg bam, de Goon naar m’n hoofd. Ik was in één klap stom dronken. Nog nooit zo dronken geweest hahahah. Ik liep naar de keuken om water te halen en daar heb ik volgens de rest zo’n 2 uur gezeten hahaha. Bart kwam op een gegeven moment maar eens kijken hoe het met me ging, Ik ben terug naar het hostel gegaan toen iedereen zich klaar maakte om uit te gaan. Ik kon het niet. (Stiekem kan ik er nu heel erg om lachen, het komt allemaal weer een beetje terug hahah)
Ik ben kort nadat ik bed lag in slaap gevallen.

Vrijdag 23 mei 2014, Adelaide City
Tja, en dan word je wakker met de ergste kater ooit. Pfoe, wat kan een mens zich toch ellendig voelen zeg! Op een gegeven moment ben ik er maar uit gegaan, geprobeerd om te douchen maar het viel toch niet erg mee. Het leek wel alsof ik nog steeds dronken was. Arme lever. Ik ben weer terug in bed gegaan en rond lunchtijd naar de bank voor de televisie neer geploft, samen met alle anderen die ook een sterke kater hadden. In de middag ben ik nog even naar Peterpans gelopen om alles te bevestigen. Hier wordt alles nog een keer bevestigd. In de middag maakte we plannen voor morgen. Samen met Katrin en mijn Italiaanse vrienden, Agnese, Marta en Matteo, besloten we naar het National Park te gaan om watervallen te zien. Verder heb ik wat dingetjes geregeld voor thuis; ik heb gesolliciteerd voor een commissie in de EFR (Economische Faculteitsvereniging Rotterdam), foto’s uitgezocht en mailtjes gestuurd. Relaxed dagje

Zaterdag 24 mei 2014, Adelaide City
Vandaag redelijk eerder opgestaan. Voordat we met z’n allen naar het National Park gingen had ik namelijk nog het een en ander te regelen voordat ik naar de outback ging. Ik pakte de laatste spulletjes om naar huist te sturen en haastte me naar het postkantoor in de stad omdat we opzich op tijd weg wilde. Het scheelt een heleboel ruimte in m’n backpack, wat opzich erg prettig is! Terug in het hostel pakte ik m’n spullen voor het National Park. We liepen niet veel later met z’n allen naar het busstation. We waren gezellig aan praten totdat een oudere vrouw ons uitmaakte voor jungle bewoners; uh wat?!
Na een best lange busrit liepen we vanaf het wildlife park op Mount Lofty naar beneden naar de Gully watervallen. Super gezellige groep en heb me tijdens het wandelen écht vermaakt. Onderweg naar boven kwamen we de eigenaren van het hostel tegen, zij raadden ons aan om naar de top te lopen omdat daar het uitzicht heel mooi is. En dat was het zeker! Toen we terug kwamen liepen we naar de bottleshop, alcohol is niet in de supermarkten te verkrijgen hier in Australië, Vanavond gaan we uit, Agnese is morgen jarig. Voordat we weg gingen speelden we eerst Ring of Fire en daarna liepen we naar de straat met allemaal barretjes en clubs. Leuke avond uit!


Tot snel!

Liefs,
Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Nieuwsgierig, spontaan en ondernemend.

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 12727

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling naar Toronto

23 April 2016 - 01 Mei 2016

EFR Study Trip Vietnam

02 Maart 2014 - 17 Augustus 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Fiji en Kroatië

Landen bezocht: