Week 14: Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisanne - WaarBenJij.nu Week 14: Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisanne - WaarBenJij.nu

Week 14: Melbourne

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Salut lieve lezer,
(Frans voor ‘hallo’)

Dinsdag 3 juni 2014, Alice Springs-Melbourne
Twee uur voordat ik werd opgehaald met de shuttle ging m’n wekker zodat ik tijd genoeg had om de laatste spulletjes in te pakken. De twee uur vlogen voorbij en daar was de shuttle en voordat ik wist was ik al ingechecked. Door de security en weer een nieuw avontuur begon. Het duurde 1,5 uur voordat we mochten boarden want het vliegtuig had ook nog eens vertraging. Van het vliegen zelf heb ik weinig mee gekregen. Ik heb meer geslapen dan dat ik wakker was. Ik zat naast een Italiaans meisje die aan het raam zat. Aan het eind van de vlucht raakten we aan de praat. Nadat ik m’n bagage had opgehaald gingen we met dezelfde shuttle naar de stad. Vanuit Southern Cross station wist ze me naar Hardware Lane te brengen waar ik Florent weer zou ontmoeten. Ik heb Florent in Christchurch ontmoet vlak voordat ik ging werken. We hielden contact en hij vond een baan en een appartement in Melbourne. Ik was welkom bij hem te verblijven als ik naar Melbourne kwam. Ik was natuurlijk totaal niet bekend in Melbourne dus was allang blij dat zij dezelfde kant uit moest en bereid was me de weg te wijzen zodat ik niet onnodig rond dwaalde met mijn 25kilo wegende backpack. Hardware Lane was niet ver van Hardware Street waar Florent me tegemoet kwam lopen. Wat leuk hem na zo’n lange tijd te zien! Na m’n backpack in z’n appartement, dat totaal niet verkeerd is, te hebben gedropt, gingen we naar Schnitz voor een snack. Ondertussen kletsten we gezellig wat bij. Na deze snack had ik totaal geen trek meer en sloeg dan ook avondeten over. Ik was blij na m’n avontuur in de outback even in een comfortabel bed te slapen haha.

Woensdag 4 juni 2014, Melbourne
We werden beiden redelijk op tijd wakker om samen naar St. Kilda te gaan. Dat is een van Melbourne’s wijken. Velen hadden het me al aan geraden om dat te bezoeken en Florent had een aantal adresjes daar, waar hij zijn CV wilde afgeven. Tijdens zijn eerste sollicitatie vermaakte ik me prima met het verkennen van St Kilda, een hele gezellige wijk, en het schrijven van ‘Mine dreams to come true’ lijstje. Nu één van mijn grote dromen in vervulling is gekomen is het zover om nieuwe dromen te maken en volgende doelen te stellen. Nadat we St. Kilda hadden doorgelopen gingen we met de tram terug naar het CBD. Wat is Melbourne toch een super leuke stad! Veel mensen, maar de gebouwen, de trams en de sfeer maken Melbourne gewoon heel leuk! Eigenlijk is het heel anders dan in Nederland. En alle kleine eettentjes met z’n specialiteiten maken Melbourne echt ’n leuke, gezellige en bijzondere stad. Onderweg op de terugweg ben ik even langs het visitor informatie centrum gelopen. Leuk om wat informatie over de omgeving te hebben. Toen we weer terug waren hebben we alle twee even gerelaxt totdat Florent naar de sportschool ging en ik boodschappen ging doen. Het shoppingcentre was gemakkelijk te vinden, nu Coles (de Australische Albert Heijn) nog. Het was erg druk in Coles, dat naast het treinstation lag. In Coles kwam ik een hostelgenoot tegen van Adelaide. Leuk om mensen weer ergens anders tegen te komen en ook super toevallig, Australië is namelijk best groot haha. Ik kon mijn weg naar de Coles makkelijker vinden dan de weg naar huis haha. Om eerlijk te zijn was ik voor een goed halfuur even verdwaald in Melbourne, het winkelcentrum was net een doolhof. Het regende ook nog eens dus toen ik thuis kwam was ik doorweekt. Toen Florent weer terug kwam kookte hij eten voor ons. Florent komt uit Parijs en werkt in de patisserie, koken is zijn hobby. Hij had dan ook erg lekker gekookt voor ons 

Donderdag 5 juni 2014, Melbourne
Gisteravond sprak ik met Agnese, een van mijn Italiaanse vrienden die ik ontmoet heb ik Adelaide. Zij is op het moment ook in Melbourne. Agnese en ik hadden vandaag afgesproken in St Kilda om weer eens even gezellig bij te praten. Na m’n ontbijtje pakte ik m’n spullen en ging ik met de tram weer naar St Kilda. Wat was het leuk om Agnese weer te zien! Langs het strand zijn we richting Hamilton gelopen. Eerst even geluncht voordat we bij de gekleurde huisjes van Hamilton aankwamen. Heel erg leuke strandhuisjes die allemaal in vrolijke kleurtjes en motiefjes zijn geschilderd. Voor de weg terug namen we de bus naar St Kilda. In St Kilda hebben we even gewinkeld, Fish&Chips gegeten en gewacht totdat de zon onderging om de pinguins te zien! Eindelijk heb ik pinguins gezien! Die stonden op m’n lijstje van wat ik onder andere wilde zien in Australië; wilde pinguins. Toen we over de kade liepen hoorden we ze al tussen de rotsen zitten. Ze waren echt super schattig!
Het was een super gezellige dag en we hebben gezellig bijgekletst. Ik heb de tram terug naar huis genomen, dit keer was het makkelijker om huis te vinden. Tijdens de lunch hebben Agnese en ik een plan gemaakt voor morgen; morgen gaan we samen Melbourne verkennen!

Vrijdag 6 juni 2014, Melbourne
Nadat Florent vertrokken was voor het proefdraaien bij zijn nieuwe werk besloot ik er ook maar eens op uit te gaan. Na een relaxed ontbijtje heb ik m’n spullen gepakt en de deur achter me dichtgetrokken. S’ochtends ben ik eerst op zoek gegaan naar een winkel om een laptopje te kopen. Na bij Harvey Norman even rondgekeken te hebben liep ik een reisbureau binnen om maar informatie en prijzen op te vragen over Fiji. Om 13u had ik met Agnese afgesproken bij het Touristen Informatie punt om door de stad te gaan wandelen met de route die we gisteren op het terras hadden uitgestippeld. Langs graffiti op de muur, door ouderwetse mooie Arcades een wandeling door de stad. Na de oude bank/beurs bezocht te hebben dronken we een kopje koffie bij 1 van die schattige kleine koffietentjes waar de koffie heel erg lekker is. Melbourne over het algemeen heeft goede koffie. Na onze wandeling liepen we naar mijn huis, daar hebben we even gerelaxt totdat we met de tram naar Naked for Satan gingen. Een super gezellig leuk tentje in één van Melbourne’s suburbs. Naked for Satan werd mij door velen aangeraden, het heeft namelijk een hoge verdieping van waaruit je op het CBD van Melbourne kan kijken. Rond 8u gingen we weer naar huis. De rest van de avond gerelaxt op de bank .

Zaterdag 7 juni 2014, Melbourne
Florent en Jerome (Jerome is Florent’s reisgenoot en appartement genoot) waren al vroeg vertrokken naar hun werk. Mijn plan voor vandaag is: mijn reis naar Fiji boeken! Eerst liep ik langs Peter Pan, maar daar hadden ze nou niet echt wat ik zocht. Ik ben doorgelopen naar het reisbureau waar ik gister ook naar binnen was gelopen. Na nog even met de adviseuse gepraat te hebben, boekte ik mijn reis naar FIJI! De 11e vlieg ik al naar Nadi, dat op het ‘vaste’ land van Fiji ligt. In de tussentijd dat alles bevestigd werd, ben ik naar Harvey Norman gelopen om daar toch maar die laptop te kopen die ik al eerder gezien had. Toen ging ik op zoek naar een hoesje en een screenprotector voor m’n telefoon. M’n vlucht was inmiddels bevestigd, maar voor mijn ticket voor de boot zou ik morgen even terug komen. Het was zaterdag dus het was onwijs druk in de stad dat me deed besluiten maar gewoon terug te gaan, want van al die mensen in stad werd ik ook niet veel vrolijker. Toen ik thuis kwam heb ik wat in m’n dagboek geschreven en wat gerelaxt. Niet veel later kwam Florent thuis. Florent stelde voor om naar de bioscoop te gaan. Daar bleek dat de film die we wilden zien uitverkocht was, dus gingen we naar de nieuwe X-men. Stiekem was dat best een leuke film, dat ik niet verwacht had.

Zondag 8 juni 2014, Melbourne
Vandaag zijn Florent en Jerome vrij. Nadat ik wakker was plofte ik op de bank met een kopje thee en m’n laptop op schoot. Florent en ik haalden brunch bij de lunchroom naast het appartementsgebouw waar inmiddels ook al een rij stond. Na onze super lekkere brunch stelde Florent voor om er even op uit te gaan. Eerst liepen we langs het reisbureau om m’n tickets op te halen. Daarna liepen we naar een mall, dat ik maar een doolhof vond. We liepen de ene na de andere chique winkel in en uit. Nadat we het shoppen zat waren, liepen we weer naar huis waar ik met m’n laptop op schoot belandde, om m’n foto’s erop op te slaan. Florent kookte s’avonds eten en ik ging niet te laat naar bed.

Maandag 9 juni 2014, Melbourne
Rond 10u werd ik wakker, heerlijk uit geslapen. Vandaag ook maar even rustig aan doen. Na een lekker ontbijtje en mijn kamertje een beetje op geruimd te hebben stapte ik deur uit om wat souvenirtjes te kopen en een Australische simkaart te kopen. Thuis schreef ik mijn dagboek en ansichtkaarten en sorteerde ik mijn foto’s. Dat alles bij elkaar toch een hoop tijd in beslag nam. Niet veel meer gedaan dan geregeld vandaag. Dat moet natuurlijk ook eens gebeuren.

Dinsdag 10 juni 2014, Melbourne
Vandaag had ik de wekker gezet want ik had eigenlijk nog aardig wat te doen op m’n laatste dagje in Melbourne. Eerst ging ik naar het postkantoor om een doos te kopen om daar spullen in te doen die ik naar huis wilde sturen en naar een souvenirshop om nog wat dingen te kopen zodat ik die naar huis kon sturen. Daarna liep ik langs een kapper waar ik spontaan naar binnen liep voor een knipbeurtje. Dat was wel nodig.. Na de knipbeurt shopte ik de allerlaatste souvenirtjes bij elkaar en liep naar het postkantoor om ze een doos te kopen om alles in te doen. Op de weg terug liep ik langs de sushi winkel. Natuurlijk kon ik het niet laten om voor lunch even sushi mee te nemen. Nadat ik thuis sushi had gegeten, ging ik weer de stad in. Opzoek naar een mooi boek over Australië. Eerst liep ik naar de dichtgaande Victoria Market, een van Melbourne’s bekende en grootste markets. Daarna nam ik de tram naar Melbourne’s grootste boekenwinkel en kocht daar een mooi boek over Australië en een Lonely Planet over Fiji. Toen ging ik weer terug naar huis om de doos met souvenirs op te halen om vervolgens naar het postkantoor te gaan om de doos eindelijk te versturen. Langs de fotowinkel waar ik twee onderwatercamera’s kocht voor Fiji liep ik naar huis. Wat een regel dagje! Florent kwam thuis en ging direct sporten. Nadat hij terug kwam gingen we pizza eten als een afscheidsdineetje. Morgen ga ik naar FIJI!!!


Tot snel!

Liefs,
Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Nieuwsgierig, spontaan en ondernemend.

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1472
Totaal aantal bezoekers 12729

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 31 December 2016

Uitwisseling naar Toronto

23 April 2016 - 01 Mei 2016

EFR Study Trip Vietnam

02 Maart 2014 - 17 Augustus 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Fiji en Kroatië

Landen bezocht: